طراحی وب

سفارش طراحی لندینگ پیج حرفه‌ای

بیشتر بدون

صفحه فرود (یا به انگلیسی : Landing Page) صفحه‌ای مستقل است که کاربر از نتایج گوگل، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات گوگل و … به سمت اون صفحه، فرود میاد (به عبارتی Landing می‌کنه).

احتمالا یکی از چیزهایی که با شنیدن اسم لندینگ پیج به ذهنمون می‌رسه، لندینگ کردن هواپیما باشه. اگه بیایم کاربر رو در نقش هواپیما و صفحه‌ی سایتمون رو به عنوان یک باند فرود در نظر بگیریم، زمانی که هواپیما می‌خواد بر روی اون باند فرود بیاد قطعا برای اینکه عملیات لندینگ با موفقیت سپری بشه، باید یک عالمه تدابیر از سمت اون فرودگاه اندیشیده بشه تا با ایجاد بهترین و مطمئن‌ترین شرایط، هواپیما به هدفش (یعنی فرود اومدن) برسه. داستان رابطه‌ی کاربرهای وبسایتمون با ما به عنوان مدیر اون وبسایت، دقیقا همانند رابطه‌ی هواپیما با مسئولین فرودگاهه؛ یعنی اینکه ما به عنوان یک مسئول اگه دوست داریم که یک فرودگاه خوب و مشهور داشته باشیم که تبدیل بشه به مقصد فرود تعداد زیادی هواپیما، پس نیاز داریم به یک باند فرود بی‌نقص. این باند فرود بی نقص رو چه جوری در سایتمون ایجاد کنیم؟

همونطور که در بالا اشاره کردم، لندینگ پیج یک صفحه‌ی مستقل از سایتمونه که به صورت منحصر به فرد و خارج از چارچوب صفحات داخلی و معمول سایتمون طراحی و ساخته می‌شه.
حالا اصلا چرا منحصر به فرد و مستقل؟

 جواب این سوال در حقیقت بر می‌گرده به هدف اصلی طراحی صفحه‌ی فرود. هدفی که ما از ساخت یک لندینگ پیج حرفه‌ای دنبال می‌کنیم، هدایت کاربر به سمت واکنشی است که از کاربر انتظار داریم. این واکنش می‌تونه کلیک بر روی دکمه‌ی خرید، ثبت نام در سایت، پر کردن یک فرم مشخص و موارد این چنینی باشه.

خب تفاوت Landing Page با صفحات دیگه چیه؟ مگه توی صفحات دیگه هم کاربر رو به سمت هدف و واکنش مشخصی هدایت نمی‌کنیم؟

برای جواب به این سوال باید بگم که بله، درسته که ما در صفحات دیگه‌ی وبسایتمون هم کاربر رو به سمت هدف و انجام واکنش هدایت می‌کنیم. اما نه یک هدف؛ بلکه چندین هدف. و اینجا دقیقا تفاوت اصلی یک صفحه فرود با صفحات دیگه‌ی سایتمونه؛ یعنی هدایت کاربر به سمت فقط و فقط یک هدف خاص و مشخص. این موضوعیه که پژوهشگران از اون تحت عنوان ” تناقض انتخاب ” (Paradox of Choice) یاد می‌کنند. به بیان ساده‌تر، زمانی که گزینه‌های بیشتری رو در اختیار کاربر قرار می‌دیم، قطعا تصمیم‌گیری و انتخاب رو برای کاربر سخت‌تر می‌کنیم. پس به همین دلیل می‌ریم سراغ طراحی یک صفحه فرود حرفه‌ای که در ابتدا با یک طراحی زیبا، کاربر رو به خودش جذب کنه و در ادامه با رعایت نکات تخصصی او رو به سمت آن چه که در نظر داریم هدایت کنه.

برای سفارش کلیک کنید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا